3.9.2019

Syksyn tullen

Niilo Närhi

On upeaa, että saamme Suomessa nauttia eri vuodenajoista. Monet pitävät syksyä neljästä vuodenajastamme parhaimpana. Kuulaat päivät ruskan väriloistossa ja pimenevät illat luovat erityistä tunnelmaa. Syksyn mielekkäisiin askareisiin kuuluu muun muassa sadonkorjuu, sieniretket ja omenapuiden antimien keruu. Joku on sanonut, että syksy kuljettaa taskuissaan enemmän kultaa kuin kaikki muut vuodenajat.

Kesälomien aikaisen hiljaisemman jakson jälkeen ovat Avainmedian toimet jälleen käynnistyneet täydellä teholla. Haasteet eri puolilla maailmaa sijaitsevissa työkohteissamme eivät ole kesän aikana vähentyneet, vaan pikemminkin päinvastoin. Uuden työkauden alkaessa rukoilemme aina Jumalalta erityistä johdatusta ja siunausta toimintamme ylle, sillä tiedämme kokemuksesta kuinka riippuvaisia olemme toimeksiantajamme mukana olosta. Viisaan kuningas Salomon sanoja lainaten: ”Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.” (Ps. 127:1).

Raamattu osoittaa, että Jumala haluaa omalta puoleltaan mielellään antaa siunauksensa omiensa elämän ja työn ylle. Asettaessaan ensimmäisen ihmisparin Eedenin puutarhaan, Herra siunasi heidät ihmiskunnan kantavanhempina perussiunauksella, josta jokainen ihmiskunnan jäsen on päässyt osalliseksi. Siunaus, joka tarkoittaa osallisuutta Jumalan armoon, huolenpitoon ja hyvyyteen, on usein hyvin maanläheistä. Antaessaan Mooseksen kautta lupauksia Israelin kansalle, Jumala lupasi jopa siunata hänelle kuuliaisten korit, taikinakaukalot ja jyväaitat. Psalmintekijä rohkaisee Israelia ja myös meitä koskettavasti: ”Katso, hän, joka Israelia varjelee, ei torku eikä nuku. Herra varjelee sinun lähtemisesi ja tulemisesi , nyt ja iankaikkisesti.” (Ps. 121:4,8)

Ymmärrämme, että Jumala jakaa moninaista siunaustansa omiensa elämän ja työn ylle sitä varten, että voisimme välittää niitä eteenpäin muille tarvitseville. Herra ei koskaan anna armonsa osoituksia meille vain siksi, että pidättäisimme ne pelkästään itsellemme. Hän kutsuu meitä vieläkin antamaan pienet ja suuret antimemme armon välikappaleiksi toisille. Jeesuksen käsissä voi tänäänkin pienen pojan eväät kokea moninkertaistumisen ihmeen ja tuottaa siunauksen tuhansille. Tätä Jumalan mielisuosion osoitusta rukoilemme näin syyskauden alkaessa Avainmedian eri toimintojen ylle!

”Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua; Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen; Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.”
4 Moos. 6:24-26.

[aps-social id="1"]
Twitter
Facebook