30.8.2019

Kytkettynä voimanlähteeseen

Joyce Meyer

Pelastava armo on lahja eikä sitä voi ansaita tai hankkia. Room. 5:8–10 mukaan ollessamme vielä syntisiä ja ”Jumalan vihollisia” Kristus kuoli puolestamme. Ihmeellistä! 

Ennen kuin edes tiesimme tarvitsevamme Häntä tai halusimme Hänen anteeksiantoaan, Jeesus vapaaehtoisesti antoi Henkensä puolestamme, jotta olisimme sovitettuja ja meillä olisi henkilökohtainen suhde Hänen kanssaan. Ihmeellistä tämäkin!

Jo ennen kuin välitit rahtuakaan Jeesuksesta, Jumala lähetti Poikansa kuolemaan puolestasi. Voit olla varma, että Hän haluaa sinun tulevan juuri sellaiseksi kuin Hän sinut loi. Jumala haluaa sinun elävän sitä ihmeellistä elämää, jonka suunnitteli elämääsi varten. ”Niin kuin siis olette ottaneet vastaan Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa Hänessä” (Kol. 2:6).

Jumalan armo antaa kaiken, mitä tarvitsemme elääksemme ilontäyteistä elämää. Jumalan voima on vapaasti ja ilmaiseksi saatavissa ja auttaa selviytymään kaikesta, mistä ei ikinä itse pysty suoriutumaan. Kun oppii elämään tässä voimassa, muuttaa se elämää radikaalisti.

Kun aloin opettaa konferensseissa, minulla oli kova stressi saada kaikki sujumaan niin kuin mielestäni kaiken pitäisi sujua. Rukoilin ankarasti ja kulutin paljon aikaa ollakseni hengellisesti valmis, niin että olin jo ihan uupunut ennen kuin tilaisuudet olivat edes alkaneet. Huomatessani, ettei Jumala odota minun tekevän kaikkea itse ja että vain Hän pystyy muuttamaan kuulijoiden sydämet, paineet helpottivat. Vapauduin turhautumisen tunteista, kun ei tarvinnut ylisuorittaa, ja pystyin rentoutumaan sekä nauttimaan omasta osuudestani kokousvalmisteluissa.

Teen toki paljon töitä ennen jokaista tapahtumaa, tutkin Raamattua ja valmistaudun huolellisesti ennen jokaista tilaisuutta, mutta nyt nautin siitä, koska ymmärrän, mikä on minun osuuteni ja minkä voi luottaen jättää Jumalan tehtäväksi. ”Kaiken minä voin Hänessä, joka minua vahvistaa” (Fil. 4:13). Jumala ei ole vain kanssamme vaan myös meissä. Hän toimii kauttamme, kun emme yritä liikaa ja annamme Hänen tehdä työn.

Jumalan armon voi kokea, kun on kytkettynä virtalähteeseen eli on henkilökohtainen yhteys Herraan. Voimanlähteeseen kytkettynä oleminen tarkoittaa, että ruokkii henkeään ja sieluaan tutkimalla Jumalan Sanaa ja viettämällä aikaa rukouksessa.

On tärkeää saada virtaa siitä voimasta, joka meillä on Kristuksessa joka päivä. Kun tunnet heikkoutta, älä anna minkään estää Jumalaan kytkeytymistä. Raivaa aikaa rukoukseen ja pyydä Hänen voimaansa. Pidä painopiste Jumalan Sanassa ja Hänen lupauksissaan, että Hän varustaa sinut kaikella mitä tarvitset.

Älä yritä onnistua omin voimin. Siitä seuraa vain turhautuminen. Luota Jumalaan ja Hänen armoonsa kaikilla elämänalueilla. Herra tietää, mitä tarvitset ja minkä tulee muuttua. Et voi koskaan anoa liikaa armoa. Se ei ole rajallista, joten armo ei koskaan lopu!

Joyce Meyer

Copyright©Joyce Meyer Ministries/Enjoying Everyday Life

Kaikki oikeudet pidätetään.

[aps-social id="1"]
Twitter
Facebook