25.6.2019

Kaikki tarvitsevat Jumalaa

Vera Roganova on ollut mukana ”Isi, tule kotiin!” -hankkeessa jo useita vuosia. Hän on saanut todistaa monia tapauksia, joissa ihmisen elämä on muuttunut ja koko perhe eheytynyt.

Isä tuli uskoon

Eräälle kotikäynnille Vera oli ottanut mukaansa enkelipukuun sonnustautuneen Diana-nimisen vapaaehtoistyöntekijän sekä oman lapsenlapsensa. Kolmilapsisen perheen äiti oli vankilassa. Lapset olivat syntyneet yhtä aikaa, mutta yksi heistä oli hyvin sairaalloinen.

– Lapsenlapseni antoi juuri tälle heikolle pikkutytölle pehmolelun, Vera kertoo. – Olimme tämän nallekarhun ottaneet kotoamme tätä varten mukaan. Silloin tajusin, että tämän perheen puolesta pitää heti rukoilla.

– Rukoilin ensiksi mielessäni, mutta sitten koin Jumalan kehottavan sanomaan perheen isälle: ”Pitää rukoilla, että Jumala toimisi teidän elämässänne!”

Isä totesi, että kyllä heillä joskus rukoillaan. Yleensähän lasten sairastaessa kaikki kääntyvät Jumalan puoleen, mutta etupäässä se on äitien tehtävä.

– Sanoin isälle, että hänkin tarvitsee Jumalaa, Vera jatkaa. – Todistin hänelle omasta uskostani ja ehdotin, että rukoilisimme pelastusrukouksen.

Isä oli suostuvainen, mutta vastasi, ettei osaa sitä rukousta. Veran opastuksella perheen isä rukoili ja otti Jeesuksen vastaan.

– Huomasin, että miehellä oli kyyneleet silmissä, Vera iloitsee. – Hän istui kovin liikuttuneena.

Sillä aikaa kun Vera oli keskustellut perheen isän kanssa, Diana oli leikkinyt lasten kanssa. Kullakin oli oma tehtävänsä.

Pitkä päivä

– Sinä päivänä kävimme yhteensä viidessä perheessä, Vera Roganova kertoo. – Kaksi ihmistä teki parannuksen ja otti Jeesuksen elämäänsä – tämän perheenisän lisäksi yksi nuori nainen tuli uskoon.

Tällä uskoon tulleella naisella oli kolme lasta: 9-, 8- ja 5-vuotiaat. Tämä perhe olikin viimeinen kohde tuona päivänä. 8-vuotias tyttö oli kotona, mutta viisivuotias poika oli sairaalassa, koska häneltä oli juuri edellisenä päivänä murtunut kylkiluu.

Lasten äidin kuulo oli heikentynyt, sen Vera huomasi ehdottaessaan rukousta. Äiti oli sanonut, ettei kuule kunnolla, vaikka hänellä oli kuulolaite korvassa.

– Huomasin myös, että äidin toinen jalka oli lähes 20 cm lyhyempi kuin toinen, Vera kertoo. – Pitempi jalka oli aivan mutkalla.

– Ymmärsin, etten ollut sattumalta tullut tähän kotiin. Sanoin äidille, että Jumala on elävä Jumala, joka voi auttaa kaikissa tilanteissa.

Vera joutui puhumaan kovaa, että äiti kuulisi kunnolla. Äiti toisti pelastusrukouksen ja otti Jeesuksen elämäänsä Herrana ja Vapahtajana. Yhdessä he rukoilivat, jotta pojan luunmurtumat parantuisivat kokonaan.

”Saakoon Sinun vastauksesi olla merkkinä siitä, että Sinä todella olet olemassa!” – näin Vera oli mielessään ajatellut.

– Uskon, että vilpittömät rukoukset saavat aikaan ihmeitä juuri siellä, missä niitä odotetaan, Vera iloitsee. – Olihan joulukin juuri tulossa.

– Nämä vierailut ovat aina ihmeellisiä – niiden aikana ihminen kohtaa Jumalan.

Ihminen, joka ei Häntä aikaisemmin tuntenut, vaikkakin tarvitsi Häntä niin kovasti. Isi, tule kotiin! -hankkeen kautta Jumala itse vierailee näiden ihmisten luona!

Haluatko auttaa työtämme?

[aps-social id="1"]
Twitter
Facebook