7.9.2018

Jeesus ei ole enää salaisuus juutalaisille

Profeetta Hesekielin ennustus on toteutumassa silmiemme edessä.

Messiaaniset juutalaiset ovat vuosikausia tavanneet sanoa, että Jeesus on parhaiten säilytetty salaisuus juutalaisuudessa. Monet rabbit ovat nähneet paljon vaivaa estääkseen Jeesukseen liitetyn messiasuskon leviämisen kansan keskuuteen. Viime vuosina tämä varjeltu salaisuus on kuitenkin murtautunut esille ennen näkemättömällä voimalla. Monet israelilaiset ovat väsyneet heitä ympäröiviin kuolleisiin uskontoihin ja yhä useampien juutalaisten silmät ovat avautuneet näkemään, että Jeesus on heidän luvattu Messiaansa.

Yksi merkittävä tekijä tilanteen muuttumiseen on ollut mediatyö. Israelissa toimiva One for Israel -järjestö, jonka mediatyötä Avainmedia tukee, on kokenut työssään ennen näkemättömän läpimurron. Järjestön johtaja tohtori Erez Soref, joka vieraili toukokuussa Suomessa, toteaa, että vielä kymmenen vuotta sitten olisi ollut vaikea uskoa sitä, mitä he elävät todeksi tänään. Tänä vuonna heidän YouTubeen lataamiaan hepreankielisiä evankelioivia videoita on katsottu jo yli kymmenen miljoonaa kertaa.

Tämän seurauksena One for Israel -järjestöön ottaa yhteyttä keskimäärin viisi israelilaista joka päivä. Pääasiallinen syy näihin yhteydenottoihin on tarve saada tietää enemmän Jeesuksesta.

Sosiaaliseen mediaan ladatuilla videoilla selitetään, mistä evankeliumissa on kysymys, ja vastataan yleisimpiin rabbien kehittelemiin vääriin väitteisiin. Erityisen suosituiksi ovat muodostuneet todistusvideot, joissa Jeesuksen löytäneet juutalaiset todistavat siitä uudesta elämästä, jonka he ovat Messiaansa yhteydessä löytäneet.

Eräs hiljattain uskoon tullut juutalainen kirjoitti palautteessaan seuraavasti:

”Teidän videoiden kautta sain vastauksia moniin kysymyksiini. Jos en olisi törmännyt yhteen niistä YouTubessa, eläisin edelleen tyhjyydessä ilman Yeshuaa. Toivon, että saatte vielä paljon enemmän katseluja ja niiden määrä, jotka kirjautuvat sivuillenne, kasvaa kasvamistaan.”

Profeetta Hesekielin ennustus on toteutumassa silmiemme edessä. Jumala lupasi nostaa tuhoutuneen kansansa haudoista, viedä heidät takaisin Israelin maahan ja vuodattaa heihin eläväksi tekevän Henkensä. Tämän Hengen avulla he löytävät Hänet, jonka arvoa he eivät aikaisemmin ole ymmärtäneet.

Kun kerran Jumalan ilmoittamat seuraukset synnistä ja kapinasta ovat toteutuneet juutalaisten kohdalla kirjaimellisesti, niin voimme olla varmoja, että armolliset lupaukset toteutuvat myös viimeistä piirtoa myöten. Nyt käynnissä oleva juutalaisten pelastusoperaatio huipentuu, kun Paavalin lausuma ennustus toteutuu: ”ja niin kaikki Israel on pelastuva.” (Room. 11:26).

”Katso, minä sanon teille: nostakaa silmänne ja katselkaa vainioita, kuinka ne ovat valjenneet leikattaviksi.” Joh. 4:35

Niilo Närhi

Haluatko auttaa työtämme?

[aps-social id="1"]
Twitter
Facebook