15.8.2019

Ihmeen kautta uskoon – mahdollista vai sepitettä?

Katsojapalaute:

”Katselin TV7:sta Avainmedian toimittamaa ohjelmaa, jossa suomalainen mies antoi uskoontulotodistuksensa: Yhtenä päivänä kun hän luki Uutta testamenttia, irtosi siitä tekstipätkä ilmaan, teki ilmassa kiepin ja tuli sitä tietä hänen sydämeensä. Hän tuli uskoon.

Toivon, ettette lähetä tällaisia orrella pysymättömiä todistuksia. Lähettäkää järjellisiä todistuksia, ei mielikuvitusjuttuja.”

Vastaus:

Kiitos palautteesta. Kaikki palaute on meille arvokasta.

Useat kristityt, kuten eivät muutkaan ihmiset, eivät näe näkyjä tai ilmestyksiä. Mutta se ei sulje pois sitä, että Jumala on kaikkivaltias ja voimallinen toimimaan itse haluamallaan tavalla.

Raamatussa kerrotaan hyvin monista ilmestyksistä ja näyistä. On enkelien ilmestymisiä ihmisille ja muita erikoisia näkyjä (kuten Pietarin näky Apostolien tekojen 10. luvussa) ja kaiken huipentumana Johanneksenilmestys.

Saamme Avainmedialle paljon palautetta mm. arabiankielisistä ohjelmistamme, joita lähetetään kaikkialle arabi- ja muslimimaihin satelliittien ja internetin välityksellä. Näiden palautteiden joukossa on viime vuosina ollut merkittävän paljon kertomuksia henkilöiltä, jotka ovat nähneet näkyjä tai ilmestyksiä. Nuo näyt ovat monesti olleet vaikuttavassa asemassa heidän kääntymisessään Kristuksen puoleen. Oma käsitykseni on, että usein tällaiset ilmestykset liittyvät sitä edeltäneeseen aitoon rukoukseen tai avunhuutoon Jumalan puoleen.

Saimme hiljattain viestin, jossa kerrottiin marokkolaisesta miehestä, jolle Jeesus ilmestyi kolme kertaa. Se sai miehen lukemaan Raamattua ja sen jälkeen ottamaan yhteyttä Al Hayat -kanavamme erääseen palautteiden hoitajaan. Nyt tuli viesti, että marokkolainen halusi lähteä seuraamaan Kristusta, vaikka tietää, että ex-muslimina hän voi joutua kohtaamaan vakaviakin seuraamuksia perheensä, sukunsa ja koko muslimiyhteiskunnan taholta.

Eräs toinen, Suomessa asuva ex-muslimi, kertoi, että ennen kuin hän tuli uskoon, hän kävi keskustelemassa kristittyjen ystäviensä kanssa, jotka rukoilivat hänen puolestaan. Kun hän ajoi kotiinsa Helsingin Kontulaan, hän näki yhtäkkiä valoisan ristin taivaalla. Hän katsoi ympärilleen ja näki, etteivät muut autoilijat nähneet ristiä, vain hän. Ristin näkeminen taivaalla vaikutti niin voimakkaasti, että hän käänsi auton nokan takaisin ja jatkoi iltaa kristittyjen kanssa. Myöhemmin hän antoi elämänsä Jeesukselle.

Eero Antturi, viestintäpäällikkö

Avainmedia

 

Haluatko auttaa työtämme?

[aps-social id="1"]
Twitter
Facebook