21.2.2019

Facebook monelle ainut turvallinen väylä

18-vuotias nuori nainen, Farida, on ollut yksin hengellisen etsintänsä vaiheissa. Hän pyysi apua Al Hayat -kanavan tiimiltä:

– Olosuhteet ovat sellaiset, etten voi mennä mihinkään seurakuntaan tai kirkkoon. Tarvitsisin apua kasvaakseni hengellisesti enkä todellakaan tiedä, mitä tehdä. Asun Egyptissä ja ehkä tiedättekin, miten vaikeaa täällä voi olla.

– Jo 10-vuotiaasta lähtien minulla on ollut epäilyjä uskonnostamme, mutta pelko on estänyt minua kommentoimasta mitään ja toisaalta olen ollut epävarma, mikä on oikein.

Olen yrittänyt etsiä tietoa eri lähteistä, kunnes törmäsin Al Hayat -kanavaanne. Sen ohjelmat varmistivat suurimman osan epäilyistäni. Oikeastaan jo 17-vuotiaana aloin uskoa Kristukseen.

– Luen Raamattua niin paljon kuin voin. Haluaisin pyytää jonkun apua Raamatun tutkimiseeni. Vain Facebook on minulle tällä hetkellä turvallisin yhteydenottotapa. Turvallisuussyistä en voi kertoa oikeaa nimeäni.

Toinen egyptiläinen entinen muslimi, Ayman, kertoo:

– Etsin totuutta seitsemän vuotta. Yksi ohjelmistanne auttoi minua ymmärtämään, että Jeesus Kristus tuli maan päälle pelastamaan meidät ja kuoli syntiemme tähden ristillä antaakseen ikuisen elämän. Päätin uskoa Jeesukseen, koska Hän on tie, totuus ja elämä.

Rukoile monien yksinäisten muslimitaustaisten uskoon tulleiden puolesta, jotka joutuvat salaamaan uskonsa ja olemaan vailla seurakuntayhteyttä. Rukoile voimia ja viisautta jälkihoitotyöntekijöille, että he pystyisivät auttamaan parhaalla mahdollisella tavalla.

Haluatko auttaa työtämme?

[aps-social id="1"]
Twitter
Facebook