Ole rohkea Herrassa

Joyce Meyer | 7.4.2017 9.00

On hämmästyttävää, kuinka monia asioita pelkäämme: sairautta, työttömyyttä, epäonnistumista, hämähäkkejä, korkeita paikkoja..., lista on loputon. Jumalan avulla ja armosta olen saanut saarnata miljoonille ihmisille, mutta tunnustan, että puhuja-urani oli tyssätä jo alkuunsa esiintymispelkoni takia.

Muistan, että minut oli kutsuttu konferenssiin tuuraamaan toista puhujaa, joka oli äkisti sairastunut. Kyse ei ollut mistään pääpuhujan tehtävästä vaan yhden esittelykanavan pitämisestä. Kaikki kanavanpitäjät kutsuttiin päälavalle kertomaan lyhyesti kanavastaan. Kaikilla muilla oli nimensä edessä eri titteleitä kuten maisteri, professori, pastori tai saarnaaja. Minä olin vain Joyce Missourista eli ei kukaan ei mistään. Kun tuli minun vuoroni puhua, olin kauhusta kankea. Näytti, että 900 sijasta edessäni istui yhdeksän miljoonaa kuulijaa. Pelotti niin paljon, että kun yritin puhua, ääni ei kulkenut ja suustani kuului pelkkä surkea vinkaisu. Sillä hetkellä halusin vain juosta pakoon. Hetkessä sielunvihollinen syyti mieleeni: ”Luuletko olevasi joku puhuja, painu äkkiä takaisin Missouriin!” Jotenkin sain soperrettua, mikä oli vetämäni infokanavan sisältö. Suureksi yllätyksekseni paljon ihmisiä tuli kuuntelemaan esitystäni. Kiitän Jumalaa, etten juossut päälavalta pelkoni takia pakoon. Silloin olisin menettänyt ne tulevat siunaukset, joita Jumalalla oli minulle varattuna.

Pelko on yksi sielunvihollisen käyttämistä pääaseista, joilla se yrittää estää uskovia täyttämästä Jumalan suunnitelmia. 1. Joh. 4:18 vakuuttaa: ”Täydellinen rakkaus karkottaa pelon”. Voit luottaa täysin, että Jumala näkee sinut, rakastaa sinua ja haluaa sinun luottavan Hänen apuunsa kaikessa. Kun sisäistämme Jumalan suuren auttamishalun, Hänen rakkautensa täydellisyyden ja määrän, se on vastamyrkkyä pelolle.

Erityisesti kun lapseni olivat pieniä, mikään ei olisi estänyt minua auttamasta heitä. Jos joku yritti aiheuttaa heille harmia, sen jonkun oli parempi olla varuillaan! Mikään ei nimittäin saa tulla äidin ja hänen lastensa väliin. Jos me pidämme näin huolta lapsistamme, niin miten luulet Jumalan pitävän meistä, lapsistaan, huolta? Meidän auttamisellamme on rajoituksensa, mutta ei Jumalalla. Mikään ei ole mahdotonta Hänelle. Hän voi auttaa kaikissa tilanteissa ja olosuhteissa. Hebr. 13:5–6 vahvistaa tämän: ”Minä en sinua jätä, en koskaan sinua hylkää. Sen tähden voimme turvallisin mielin sanoa: ”Herra on minun auttajani, siksi en pelkää. Mitä voisi ihminen minulle tehdä?”
Aina ei tarvitse tietää Hänen avuntulonsa tarkkaa aikataulua tai miten se tapahtuu, mutta apu tulee varmasti.

Raamatun ”Älä pelkää” ei tarkoita, etteikö koskaan tuntisi pelkoa. Se tarkoittaa, että ei pidä antaa pelon kontrolloida tai estää menemästä eteenpäin. Sielunvihollinen haluaa, että kipristymme pelosta ja nyhjäämme paikoillamme. Jumalan tahto on, että elämme vapaina pelon kahleista sekä sen aiheuttamasta ahdistuneisuudesta ja elämme täyttä elämää Hänessä.

Raamatun jae "Rauhan minä jätän teille: minun rauhani… Älköön teidän sydämenne olko levoton älköönkä pelätkö” sisältää sekä lupauksen että käskyn. Jeesuksessa voimme kokea yliluonnollista rauhaa, joka menee yli kaiken sen, mitä maailma ikinä pystyy tarjoamaan. Jumala tahtoo sanoa: ”Älä halvaannu pelosta äläkä anna sielunvihollisen pysäyttää sinua!”  

Minkä tahansa vaikeuden kohtaatkin nyt tai myöhemmin, Jumala on suurempi kuin kaikki huolesi, ongelmasi ja pelkosi. Hän tietää jokaisen tarpeesi ja iloitsee siitä, että saa auttaa sinua.
Joyce Meyer
Copyright© Joyce Meyer Ministries/Enjoying Everyday Life
Kaikki oikeudet pidätetään.